Deși părea că urmează o lună relaxantă de vară, august a adus în comunitatea Digital Talks cu Ana Nicolescu un live despre cum facem un plan de business și dialog despre tipuri de comunități și cum reușim să monetizăm în ele. Sigur, prima postare a fost despre alinierea vacanței cu business-ul pentru că în economia unui business, este util să bugetăm și timpul liber, timpul în care ne relaxăm și ne refacem, timpul în care ne dăm voie să ne detașăm de business, fără vinovăție, și le dăm corpului, minții și sufletului ce au nevoie: odihnă și relaxare.
Dar să începem cu partea de plan de business. I-am încurajat pe freelanceri să își ia un interval pe care fac planul, fie septembrie – decembrie 2021, fie septembrie 2021 – septembrie 2022, fie ianuarie – decembrie 2022 și să răspundă înainte de live la câteva întrebări. Scriu câteva și aici:
- Câte linii de business ai?
- Ce servicii oferi?
- Care este venitul/profitul pe care vrei să-l atingi până în termenul stabilit?
- Care ar fi starea pe care ai avea-o la finalul anului?
Plan de business: beneficii
- Oferă o perspectivă pe plan lung
- Este o ancoră de fiecare dată când ne simțim pierduți și ne-am uitat obiectivul, când pare că nu mai funcționează nimic. Atunci putem să ne întoarcem la plan și să vedem unde ne-am abătut de la drum
- Este, de asemenea, o ancoră pentru proiectele care ne vin pe parcurs, care ne entuziasmează în așa măsură încât uităm că nu ne ajută la obiectivul nostru.
- E un instrument bun de follow-up, pas pe care îl uităm adesea și iată una dintre cauzele pentru care nu putem să facem progrese: nu ne uitam la ce a funcționat și ce nu și nu ce întrebăm de ce nu a funcționat ca să îndreptăm.
- Ne arată ce avem de făcut lună de lună ca să ne atingem obiectivul anual.
În live am lucrat detaliat pe planul de business, astfel
* Care e structura unui plan de business
* Cum stabilim obiectivele și preturile pe servicii și/ sau pe oră
* Cum gândim cele patru campanii pe an
* Cum folosim instrumentele de comunicare pe care le avem deja, cum le eficientizăm
* Cum atragem bloggeri care să vorbească despre produsele și serviciile noastre
* Ce înseamnă parteneriate strategice
* Cum facem să întrepătrundem serviciile și produsele noastre dacă avem mai multe linii de business, adică cum se cresc produsele/serviciile între ele.
* Ce externalizăm și ce câștigăm externalizând
Tipuri de comunități în care poți să monetizezi
Am vorbit despre trei tipuri de comunități în luna august:
– Grupul online, adică un grup de Facebook, în care oamenii aderă fără vreo taxă, dar având un obiectiv comun cu fondatorii grupului. Prin reguli, engagement, postări utile, acest grup se poate transforma într-o comunitate.
– Comunitatea cu taxă lunară este un grup de oameni care învață despre un anumit subiect, în grup, ghidați de un trainer/coach/consultant cu expertiză, contra unei sume lunare. Membrii grupului primesc informații atât în grup, cât și pe email (plan lunar de postări pe social media/plan editorial pentru blog etc). Contentul poate să fie: scris, prin postări, video înregistrat pe o temă cerută de mai mulți membri ai grupului, video live, sub formă de poll. Oricine poate să posteze în grup atâta timp cât are legătură su subiectul grupului.
– Comunitate online de promovare și vânzare: e un model care ne ajută dacă vindem ceva, în special cursuri. Este un grup pe care îl creezi fix cu scop de promovare și are durată limitată, și anume până începe cursul sau și pe parcursul lui pentru feedback în implementare.
Orice comunitate bine construită ajută la:
- Vizibilitate
- Credibilitate
- Contact online și offline
- E o sursă imensă de feedback care, dacă ținem cont de ea
- Monetizare
Despre ce vorbim în septembrie 2021
- Cum scriem diferit despre același subiect pe care scriu alți 100 de bloggeri?
- Cum ne planificăm timpul astfel încât să rămână și pentru scris?
- Cum scriem o poveste de brand?
- LIVE: Cum facem analiza SWOT a business-ului?
- Plan editorial